Rest day

IMG_6537[1]

Många kanske glömmer att vila och återhämtning är precis lika viktigt som att träningen när det kommer till att se ordentliga resultat.

Musklerna bryts ner när du tränar och byggs upp igen under vila. Om du inte vilar mellan dina pass kommer du alltså bara att bryta ner dina muskler utan att de får en ordentlig chans att återhämta sig.

Med det sagt gäller vilodagar för er som tränar 3-4 dagar i veckan… :)

Igår var jag på gymmet och körde ett cirkelpass. Det såg ut såhär:

Övning Set Reps Tempo Vila
A1 Squats med skivstång 6 10 3-0-1-0 30
A2 Axelpressar 6 10 4-0-1-0 30
A3 Single RDL 6 10 3-0-1-0 30
A4 Barbell upright row 6 10 3-0-1-0 30
B Sprintar 10 15 sek Snabbt 15 sek

Gör övning A1-A4, vila därefter 60- 120 sekunder. Upprepa cirkeln 4-6 gånger.

Jag avslutade passet med sprintar på löpbandet. Ökade lutningen till 10 procent och sprang sedan 15 sekunder, vilade 15 sekunder, 10 gånger.

Idag varvar jag med vila :)

IMG_6493[1]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>