Stark söndag

Igår började jag dagen med ett överjävlligt pass tillsammans med Teres. Vi körde ett benpass med kort intervaller, kort vila och många set. Jag kunde knappt stå på mina två ben när vi var klara.

Sedan kom Petra och Sara förbi. Älskar att träna dessa tjejer, så jäkla härliga! Igår kombinerade vi under- med överkropp och avslutade med sprints. Här nedan kan ni se passet som Petra och Sara körde:

Övning Set Reps Tempo Vila (sek)
A1. Squat med bulgarian sack 5 12 3-0-1-0 30
A2. Dumbbell bent over row 5 12 3-0-1-0 30
A3. Single leg step up 5 12 2-0-1-0 30
A4. Dumbbell shoulderpress 5 12 3-0-1-0 30
B1. Sprints 12 15 sek snabbt 45

IMG_6039[1]

På eftermiddagen var det Martin och Nisses tur. Alltså, kanske de roligaste passen med dessa två. Alltid in i kaklet.

Martin och Nisse körde ett riktigt pulshöjande pass, korta intervaller, kort vila, många varv.
IMG_6042[1]

Svarva spirorna

En övning som jag älskar är suspended lunges med TRX-band. Du jobber bak- och framsida lÃ¥r, rumpa och core – mycket effektiv om man vill svarva spirorna :)

Börja med en vanlig lunge och när du känner att tekniken sitter kan du lägga till ett upphopp som nedan bilderna visar.

Gör 10 repetitioner på varje ben, vila 60 sekunder. Kör fyra varv.

IMG_5987[1]IMG_5992[1]IMG_5993[1]

Soliga söndag

Söndag, bästa och sämsta dagen pÃ¥ veckan. Gjorde mig en extra lyxig frukost pÃ¥ ägg, Salmalax, kiwi och en blÃ¥bärssmoothie till det men den var FÖR god sÃ¥ hann inte med pÃ¥ bild…

IMG_5979-0.JPG

Nu ska jag iväg och träna med Teres på Powerclub. Har galen träningsvärk från benpasset i fredags men bästa medicinen mot det är ju cirkulation :)

I eftermiddag väntar pass med Petra och Sara och även Martin, Nisse och Fritte.

Nu kör vi!

Cirkelpass på en söndag

Var uppe i morse och träffade Petra och Sara på gymmet. Det blev ett cirkelpass med fokus på ben, korta intervaller och med kort vila.

Övning Arbete (sek) Vila (sek) Set
A1 Hopprep 30 x2 30 3
A2 Knäspark på låda 30 x2 30 30
A3 Roundkicks 30 x2 30 30
A4 Burpees 30 x2 30 30
A5 Squats med Bulgarian sack 30 x2 30 30
B1 Intervaller på treadmill 20 sek 40 sek

Börja med övning A1, vila 30 sekunder och gör A1 igen. Vila 30 sekunder och gå sedan över till A2. När du genomfört A1-A5, vilar du i två minuter. Gör hela cirkeln tre varv.

Petra och Sara fick avsluta med tuffa intervaller pÃ¥ löpbandet; 20 sek sprint och 40 sekunder vila. Fem gÃ¥nger. I dag drog vi upp löpbanden till maximal lutning och sen fick de kuta… :)

IMG_5675[1]

Sjukt imponerad av deras insats idag :)