Stress

Under de senaste veckorna har jag kännt mig väldigt stressad, vilket nästan alltid påverkar min prestation när jag tränar.  Jag blir trött och seg, kroppen svarar inte som den brukar.

Alla kan känna sig stressade i perioder. Det kanske är mycket på jobbet, hemma eller något annat som stör. Under dessa perioder kan träningen vara till extra stor hjälp eftersom att det hjälper din kropp att skölja undan stresshormoner.

Trots att jag var riktigt trött när jag kom till gymmet i dag så var peppad på att köra igenom hela kroppen ordentligt. Och det gjorde jag. Ett högintensivt intervallpass senare och jag kände mig som ny :)

A1: Benspark med TRX (12 reps x 2)
A2: Good mornings med skivstång (20  kg) (10 reps x 2)
A3:  Bulgarian lunges med hantlar (10 kg x2) (10 reps x 2)
A4: Axelpres med skivstång (20 kg) (8 reps x 2)
A5: Burpees (10 reps x 2)

Starta med A1, genomför 12 reps och vila 30 sek. Genomför ytterligare 12 reps (på andra benet), vila 30 sekunder. Därefter går du vidare till A2 och kör enligt samma princip.  När du genomfört A1-A5, vila 2 min. Upprepa A1-A5 fyra gånger.

Lycka till, kör hårt!

IMG_4141[1]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>